Sider

fredag 5. november 2010

Kastanje gleder.

Var ute på kastanje jakt i går, er ikke lett og finne disse praktfulle trærne. Gikk og kikka opp i været en god stund før jeg plutselig oppdaget moren av alle kastanje trær!! Stort var det, raget mange meter over bakken og hadde lasse vis med disse flotte taggete nøttene hengende på seg.. og inne tagge huset var de vakreste kastanjer:)

En 6 l brødpose ble smekk full av disse godsakene! Og mens jeg plukket med stor iver de som hadde falt på bakken kunne jeg ikke la vær og nynne på:
The christmas song.

Chestnuts roasting on an open fire
Jack Frost nipping at your nose
Yuletide carols being sung by a choir
And folks dressed up like eskimos


Kastanjene skal jeg bruke til litt av hvert... følg med!
****

Mens jeg lette etter de magiske godsakene over tok jeg litt bilder av Lågen.







Ha en fin helg alle mann!! Her blir det storslått fest i morgen:) Jiiiiiiha..

*Klem





****

2 kommentarer:

  1. Kastanjer - spennende.
    Den gang da, rette etter krigen, vi stort sett måtte lage våre egne "leker", ble mangt et "dyr" skåret ut og satt sammen av kastanjer og fyrstikker.
    Og jeg glemmer aldri vi bygget hytte høyt oppe i kastanjetreet på nabotomten, som da var ubebygget.

    Men, vi spiste aldri hestekastanjene.
    Lærte først å spise kastanjer i Frankrike.
    Skikkelig snadder.

    ha en flott helg

    SvarSlett
  2. De kastanjegledene skal jeg få være med på, jippi! Gleder meg til kastanjeverksted.

    Kastanjene som vi plukker i norge er ikke spiselige, er et annet slag som er til å spises. Vi kan derfor bruke dem til dekor med god samvittighet!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails