Sider

mandag 29. november 2010

Når en pepperkaker baker..

Så kom dagen for pepperkakebaking, Naboen kom over med kjevla og vi satte igang:) Lagde en egen boks med kaker til lille mor med små former (øverst til venstre) de kjøpte jeg i en antikk butikk i byen her, vet du får lignende på Traktøren og Pytt i Panne..
Selv fikk jeg 3 store bokser!! Deigen har jeg kjøpt ferdig på Lampeland bakeri, 1 kg til rundt 60 kr. Verdens beste peppekakedeig:) 3 bokser a 1 kg kom i hus, 1 til mævling og 2 til baking hehe..


I morgen kommer lille søss høne på bake dag, hun har ett hus vi skal bygge:) Lim pistol... sier jeg?!
Da går siste kg boksen min også i ovnen, og tro meg, kakene blir fort borte her i hønsehuset!

I går lovet jeg første advents innlegg men lille kylling ble syk. Ble ikke noe blogging og ingen tur til kirketorget for å se tenning av julegrana:( Men snøøø det skal jeg jammen si det gjorde, skikkelig lava ned elefanter i mange timer.
Her kommer noen bilder fra hønsehuset hvertfall, bedre sent enn aldri..

I kjøkken vindu henger to stk glass kuler med lys, i vindfanget henger en stor en og lyser opp ett hjørne!


Mangler jule/vinter gardiner, har best noen flotte på Cellebs men de kommer jo aldri...


Julestjerna er ifra Lampehuset og er av papir med  mønster i sort.

To rampenisser gjør abligøyer i vinduskarmen:)
Hønsehuset satser på naturmatrialer og enkel jule pynting i år!
Skal ut på jakt etter granbar og lyslenke til ute bruk, fuglenek og litt annet småtteri må også i hus før julestemningen senker seg.
Ønsker alle en riktig god adventstid!!

*Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails