Sider

søndag 30. mai 2010

Hagevandring 3.

I går var en merke dag for meg:) Første tur med den røde gressklipperen min, var faktisk veldig koselig. Brukte en times tid og måtte i dag rake siden gresset (løvetann og strå) ikke klarte og komme seg inn i oppsamleren på maskinen.. litt fuktig og veldig langt. Hanefar har foreslått og kjøpe mosefjerner.. men da har vi jo ingen plen igjen hehe...
Kan ikke si at hagen er på "bugne" stadiet ennå, men nå nærmer det seg, du kan høre alt gro.. det er en fryd og stå med stjerten i været og sola i nakken å luke, plante, fylle på bark, plukke og pelle for ikke å glemme lukte!


Over ser dere hvor stor rabarberan er blitt, gressløken har flyttet inn ved siden av og til og med rips busken kommer med bær i år:) Markjordbærene blomstrer, det er ett godt tegn, masse jordbær mmm


Brudespireaen er blitt stor og flott, har tre forskjellige slag og den ene lar vente på seg men den hvite er i blomst (øverst til høyre) og den med en fugl på besøk er blitt stooor og grønn. Venter nå på Spirea goldmunn`n..
I fjor plantet jeg en rød/lilla duftsyrin forran huset og den er faktisk kommet med blomster allerede.. har 4 andre ( hvit og lilla) de er ikke kommet så langt. De 4 andre er fra Sandefjord ( Sjøbakken camping), min bestemor "lånte" med seg noen avleggere for mange år tilbake. Hos henne er de blitt store og flotte trær, avleggerene jeg fikk av henne er foreløpig små pinner i forhold hehe, plantet de i -07.

Til onsdag reiser lille kylling og jeg ned til Stavern igjen:) På vei ned skal vi innom ett gartneri og kjøpe inn litt planter til å pynte opp rundt vogna og selvsagt på uteplassen vår. Er meldt supert vær så glede seg!!!

*Klem

2 kommentarer:

  1. Herlige hagebilder! Ser ut som at vi har litt av de samme plantene :)
    Vår gressklipper er så vanskelig å få igang, så jeg har igrunn ikke brukt den, men det er jo koselig - og så herlig lukt av nyslått plen:)

    HA en riktig god tur til Stavern!
    Kjersti

    SvarSlett
  2. Nå får jeg også ripsbusk!! ved det nye huset mitt, det var en grunn for å leie det!! Elsker rips !! :D :D
    Nå har jeg begynt å få esker og slikt over, så nå er det ikke lenge til jeg er på plass ;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails